Kolejny tydzień Badacza Wody upłynął przede wszystkim na przygotowaniach do Festiwalu Wody. Nie zaprzestaliśmy jednak wykonywania dalszych misji. Podjęliśmy się trzech  działań, które zrealizowaliśmy w ramach lekcji przyrody.
Pierwszym tematem było SPRAGNIONE ROLNICTWO. Zagadnienie to zbiegło się z omawianym w klasach szóstych krajobrazem stepów. Jak wiadomo są one z jednym z większych rejonów rolniczych na świecie. Wpływają na to dwa czynniki - urodzajne czarnoziemy oraz rozległe równiny. Przeprowadziliśmy wśród uczniów debatę dotycząca stosowania środków chemicznych zwiększających plony. Dyskusja była bardzo zacięta, a jej efektem było przygotowanie tablicy za i przeciw nawozom w rolnictwie.
Kolejny temat - DZIEŃ Z ŻYCIA zrealizowaliśmy podczas zajęć koła "Odkrywcy". Zaproponowaliśmy uczestnikom grę, której celem było przeżycie jednego dnia z określoną ilością wody. Uczniowie byli poruszeni wynikami - Europejczyk zużywa dziennie ponad 300 litrów, a mieszkaniec Afryki ma zaledwie 40! Tam każda kropla jest na wagę złota...
Ostatnim działaniem było przygotowanie wodnego Piotrusia. Nad tym zadaniem pracowali uczniowie klasach czwartych w ramach realizacji tematów związanych z poznawaniem środowisk wodnych. Ich celem było opracowanie talii kart zawierających informacje odnośnie ilości, jakości i dostępności zasobów wodnych na świecie.
Efekty wszystkich podjętych przez nas w minionym tygodniu ( i nie tylko) misji, planujemy pokazać podczas zbliżającego się Festiwalu Wody.

[galeria]

Anna Klimek (30.05.2017)

W ostatnim tygodniu Droperki szukały tajemniczej wody. W tym celu zrealizowały misję X OZNACZA KROPLĘ. Efektem naszej pracy było sporządzenie mapy, ukrytej w naszym budynku H2O. Przygotowaliśmy także plakat zachęcający do zmiany nawyków, tak, by zaoszczędzić więcej wody
Podjęliśmy również wyzwanie poszukania wody ukrytej w żywności, która trafia do naszych sklepów - misja SPRAWIEDLIWY HANDEL. W tym celu pod lupę wzięliśmy etykiety produktów, które spożywamy na co dzień, a następnie wyszukaliśmy informacji, ile wody potrzeba do ich wytworzenia - uwzględniając cały cykl produkcyjny ( tj. od momentu zasiania rośliny czy narodzin zwierzęcia przez przetworzenie go po gotowy produkt). Podsumowaniem naszych poszukiwań było przygotowanie mapy opakowań, na której umieściliśmy pochodzenie  poszczególnych produktów (według kontynentów) wraz z informacją o zużytej do tego cel wodzie. "Aż tyle" - taki był najczęstszy komentarz oglądających naszą wystawę.

[galeria]

Anna Klimek (25.05.2017)

17 maja odbyła się w naszej szkole WODNA ZAMIANA. W ramach tej misji Droperki zorganizowały wymianę niepotrzebnych ubrań, a sala 34 zamieniła się w butik odzieżowy. Wymiana koszulek ( w tym także szkolnych), sukienek, spódniczek, spodni, sweterków połączona była z prezentacją na temat ilości wody zużywanej do produkcji ubrań. Na zakończenie na uczestników spotkania czekał poczęstunek. Druga część wodnej wymiany odbędzie się podczas Festiwalu Wody, kiedy to wymieniać się będziemy książkami i płytami DVD. Juz dziś zapraszamy na nasze stanowisko!

[galeria]

Anna Klimek (23.05.2017)