We wrześniu, w ramach akcji „Poradnia jest blisko”, poprowadziłyśmy warsztaty Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. W zajęciach brali udział uczniowie z klas 0 - 1 GASP oraz ich rodzice. Spotkanie miało pozytywnie wpłynąć na rozwijanie sfery społeczno – emocjonalnej uczestników. Uczyliśmy się przede wszystkim współpracy i wzajemnego zaufania. Warsztaty były podzielone na trzy zasadnicze części: pierwsza z użyciem kocyków, druga z chustą animacyjną oraz trzecia – relaksacyjna. Rodzice wraz z dziećmi wykazali się dużą otwartością, odwagą oraz poczuciem humoru. Jest nam niezmiernie miło, że mogłyśmy w tak kreatywny sposób rozpocząć kilka wrześniowych poranków.
Dziękujemy wszystkim za przybycie i zaangażowanie. Zachęcamy do  powtarzania poznanych zabaw w domu. Jest to  świetna forma spędzania wolnego czasu z dzieckiem.


opinie uczestników warsztatów

Anna Korwel – logopeda, pedagog, Małgorzata Kostecka – logopeda (wrzesień 2017)

12 września 2017 roku w GASP odbyła się prezentacja dla rodziców uczniów klas 0 - 3. Uczestnicy spotkania nieco bliżej poznali pracę psychologa, pedagoga oraz logopedy. Rozmawialiśmy o tym, co wpływa na efektywność terapii prowadzonych na terenie szkoły. Pani Justyna wyjaśniła czym jest ryzyko dysleksji i jakie są jego objawy oraz na czym polegają zajęcia terapii pedagogicznej. Dodatkowo rodzice dowiedzieli się jak mogą wspierać dziecko z ryzykiem dysleksji w domu. Pani Kasia udzieliła rodzicom wskazówek na temat tego, jak wspierać dziecko w okresie adaptacji szkolnej. Natomiast Pani Ania opowiadała o zagadnieniach związanych z problemami artykulacyjnymi oraz o tym, jak wady wymowy mogą utrudniać osiąganie sukcesów (zarówno szkolnych, jak i życiowych).
Dziękujemy za przybycie oraz wspólnie spędzony czas. Razem możemy więcej!

Anna Korwel – logopeda, pedagog, Justyna Bieńkowska – pedagog, Katarzyna Bienias – psycholog (październik 2017)

Kamishibai – czyli sztuka opowiadania historii za pomocą ilustracji w formie teatru obrazkowego. Nad stworzeniem takiego teatru dzielnie pracowali uczniowie klas IV–V, którzy uczęszczają na zajęcia terapii pedagogicznej. Działania uczniów polegały na zilustrowaniu na przygotowanych kartach poszczególnych fragmentów tekstu książki pt. „Moje – nie moje”. Na odwrocie wykonanych rysunków zostały umieszczane starannie wykonane fragmenty tekstu bajki. Następnie barwne ilustracje były umieszczone w drewnianej „magicznej skrzynce”, którą to mogli podziwiać widzowie. Końcowy efekt zaprezentowany został w formie warsztatów dla uczniów klas I oraz „0”. Osobami odpowiedzialnymi za przedstawienie teatru Kamishibai byli sami twórcy, czyli poszczególni uczniowie klas IV–V. Temat zajęć i bajki dotyczył przeżyć i emocji głównego bohatera: radości, smutku, samotności i pomagania drugiej osobie. Zarówno twórcy, jak i odbiorcy bardzo na tym skorzystali, bowiem teatr obrazkowy  jest doskonałym narzędziem ułatwiającym naukę czytania ze zrozumieniem oraz opowiadania i prezentowania. Dodatkowo kształtuje u dzieci zainteresowanie czytelnictwem. Po przedstawieniu każdy z uczniów miał okazję wygenerować własny pomysł na zakończenie bajki, zilustrować zakończenie oraz zaprezentować je swoim kolegom. W końcowej części warsztatu omawialiśmy zachowanie poszczególnych bohaterów bajki oraz ich cechy charakteru. Wspólnie zastanawialiśmy się nad pytaniami: „Czy warto być dobrym?”, „Dlaczego?”, „Co oznacza bycie dobrym?”. Dzieci formułowały ciekawe wnioski dotyczące pomocy potrzebującym. To były bardzo twórcze zajęcia. Przedstawienia Kamishibai stanowią doskonałą pomoc dydaktyczną w przedszkolu czy szkole oraz są świetną formą zabawy zabierającą uczestników w podróż do magicznej krainy teatru i literatury równocześnie.

Justyna Bilska – pedagog, Michalina Biedrzycka – pedagog (czerwiec 2017)