18 maja nasza ostatnia w tym roku wycieczka SKKT udała się do Sobieszewa.
Sobieszewo lub tez Wyspa Sobieszewska to cześć Gdańska, dawna wieś rybacko - letniskowa. Leży na zachodzie wyspy nad Martwa Wisła .
Sobieszewo zostało przyłączone do granic administracyjnych miasta w 1973 r.
Nasza wycieczka rozpoczęła się od zwiedzania świątyni katolickiej. Tam tez zwiedziliśmy cmentarz, na którym znajdował się Pomnik Poległych w I Wojnie Światowej 117 mieszkańców Sobieszewa.
Wjeżdżając do Sobieszewa minęliśmy nowy most, który od 10 listopada 2018r. jest nazwany Mostem Stulecia Niepodległości.
Podczas naszego długiego spaceru szlakiem nadmorskim doszliśmy do zbiornika wody ,,Kazimierz”
Na szczycie obiektu znajduje się taras widokowy z piękna panorama Trójmiasta i okolic, niestety był nieczynny.

[galeria]

Marzena Gołuńska (21.05.2019)

W przedświąteczną sobotę SKKT wybrało się na pierwszy w tym roku wiosenny spacer. Trasa prowadziła wzdłuż Kanału Raduni. Wędrówkę rozpoczęliśmy od Wzgórza św. Wojciecha, gdzie zapoznaliśmy się nie tylko z najważniejszymi wydarzeniami z życia tego polskiego patrona, ale także z topografią naszego regionu. Następnie przemieszczaliśmy w kierunku Oruni, mijając po drodze Lwi Dwór, jeden z największych i najstarszych domów podcieniowych oraz mieszcząc się tuż obok Dwór Ferberów. Przystanęliśmy przy dawnej restauracji „Trzy świńskie głowy”, poznając historię rodziny Ferberów. Spacer zakończyliśmy w stylowej kawiarence „ Kuźnia”, w której oprócz zregenerowania sił przy gorącej czekoladzie, mogliśmy także zobaczyć dom podcieniowy od środka. Dziękujemy za wspólnie spędzony czas i zapraszamy na kolejną wyprawę.

Anna Klimek (29.04.2019)

15 grudnia odbyła się nasza szkolna ,świąteczna wycieczka SKKT. Tym razem zawitaliśmy w Pruszczu Gdańskim. Pruszcz Gdański to miasto tuż za Gdańskiem, leży nad rzeką Radunią i liczy około 30 tysięcy mieszkańców. Bliskie położenie względem Morza Bałtyckiego było korzystne dla rozwoju dawnej osady. Nasze zwiedzanie zaczęliśmy spacerem wzdłuż rzeki Raduni, zatrzymując się po drodze przy Parafii pod wezwaniem Matki Boskiej Nieustającej Pomocy. W otoczeniu kościoła znajduje się ogród botaniczny ze ścieżka edukacyjną z opisanymi gatunkami roślin. Potem zatrzymaliśmy się przy Urzędzie Miasta, następnie przy Domu Kultury. Pomimo trochę kiepskiej dla nas pogody poszliśmy zwiedzić elektrownię wodną, wybudowaną w 1921r. A zaraz po elektrowni pobiegliśmy, bo wtedy było nam cieplej do Faktorii. Faktoria Handlowa to rekonstrukcja osady handlowej z okresu wpływów rzymskich na terenie Międzynarodowego Bałtyckiego Parku Kulturowego w Pruszczu Gdańskim. Faktoria to ciekawe miejsce na zabawę i rekreację. Oczywiście nie zabrakło czasu na plac zabaw. Po zakończonym zwiedzaniu ruszyliśmy do super pierogarni, a tam urządziliśmy sobie świąteczną ucztę. Polecamy, bo warto :) Na koniec poszliśmy zobaczyć byłą CUKROWNIĘ PRUSZCZ, która niestety już nie funkcjonuje, obecnie jest zabytkiem. Była to znowu udana wycieczka SKKT, w klimacie świątecznym , pięknie oświetlonym i oczywiście z humorem.
Na następne spotkanie ZAPRASZAMY dopiero w lutym :))

[galeria]

Ania Klimek i Marzena Gołuńska (28.12.2018)