Nasza ostatnia wycieczka SKKT odbyła się 14 kwietnia.
Spotkanie zaczęliśmy od pójścia na Biskupią Górkę , tam mogliśmy podziwiać piękna panoramę Gdańska. Walory widokowe, ciekawa historia to potencjalne atuty Biskupiej Górki. To wzgórze leżące na skraju Wyżyny Gdańskiej i górującego nad centrum Gdańska od strony zachodniej. Sama nazwa Biskupiej Górki wywodzi się od właściciela tego terenu biskupa włocławskiego.
Następnie przeszliśmy przez osiedla Zaroślak i Podgórze. Tam obejrzeliśmy kościół Menonitów . Ciekawa zabudowa obu osiedli po odrestaurowaniu może stworzyć ciekawy zakątek Gdańska, zwłaszcza, że pobliski kanał Raduni ma pięknie odremontowane brzegi.
Po drodze oczywiście nasza wycieczka nie ominęła budki z lodami, a że pogoda była przepiękna, słoneczna następnym naszym punktem wycieczki był piknik na bastionach obronnych.
Na każdym z bastionów umiejscowiono kiedyś odpowiednio przygotowane stanowiska artyleryjskie i obserwacyjne, jak również zamaskowane i zabezpieczone magazyny amunicyjne.
Po wojnie teren ten zaczął popadać w ruinę . Dziś bastiony to doskonałe miejsce do odbycia rodzinnych spacerów . Możemy tu również podziwiać liczne gatunki ptaków, wielowiekowe drzewa oraz krzaki głogu, które zasadzone zostały przez wojska pruskie jako żywopłot obronny.
Nasza ostatnia wycieczka SKKT zakończyła tegoroczny plan zwiedzania.
Za miesiąc czeka nas pożegnalny piknik z rozdaniem nagród za systematyczny udział w wycieczkach. Były to udane, pełne wesołych godzin spacery , które zostaną w naszej pamięci.
Dziękujemy wszystkim za uczestnictwo w naszym projekcie, za piękne zdjęcia i radość z każdego , udanego wyjścia.

Pozdrawiamy serdecznie i zapraszamy już od września na nowe zwiedzanie i nowe przygody ze Szkolnym Kołem Krajoznawczo Turystycznym.

[galeria]

Ania Klimek i Marzena Gołuńska (21.05.2018)

Nasza ostatnia wycieczka SKKT odbyła się 24 marca. Niestety nie było nas dużo, ale bardzo wesoło przywitaliśmy wiosnę. Może nie była to pogoda typowo wiosenna, ale wiosna dała o sobie znać.
Nasze spotkanie zaczęliśmy od miejsca zwanego HUCISKIEM. Potem przeszliśmy na Targ Rakowy.
Targ Rakowy był miejscem handlu rakami. Na targu istniał kiedyś ogród zwany Małym błędnikiem, który przeobraził się w obecny mały park. Aktualnie kończy się tam realizacja komercyjnej zabudowy Targu Rakowego.
Na krótka chwilę zatrzymaliśmy się też przy dawnym Żaku, obecnie obraduje tam Rada Miasta.
Następnie udaliśmy się do miejsca, gdzie znajduje się zbiornik retencyjny Mokra Fosa, przy skrzyżowaniu ulic Nowe Ogrody i Powstańców Warszawskich.
Pozostałość po dawnej fosie broniącej dostępu do fortu Grodzisko, dzisiaj używanej jako zbiornik wodny małej retencji dla ścieków wodnych spływających z Góry Gradowej i okolicznych wzgórz.
Pięknymi alejkami doszliśmy do Grodziska. Tam nad Grodziskiem wznosi się Góra Gradowa o wysokości 46 m n.p.m
Podczas naszego spaceru słuchaliśmy śpiewu ptaków, podziwialiśmy pierwsze pąki na drzewach, pierwiosnki i przebiśniegi oraz kolorowe krokusy, które widać na załączonych zdjęciach.
Oczywiście krótka zabawa na placu zabaw nie została pominięta.
Zabytki, które mogliśmy podziwiać podczas naszej wycieczki to:

Punkt widokowy -Bastion Jerozolimski
    Krzyż Milenijny
    Fort
    Cmentarz Nieistniejących Cmentarzy
    Pomnik żołnierzy rosyjskich
    Fortyfikacje ziemne
    Grób rodzinny Klawitterów, zasłużonej dla przemysłu stoczniowego w Gdańsku
    Pozostałości fosy
    Wozownia Artyleryjska z lat 70-tych XIX wieku.

I to na tyle. Wrażeń dużo, jak zawsze. Na koniec ciepła herbata i ciacho.
Kolejna WYCIECZKA tuż, tuż ...
ZAPRASZAMY SERDECZNIE

[galeria]

Anna Klimek, Marzena Gołuńska (10.04.2018)

W pierwszą sobotę marca SKKT  wybrało się na zimowy spacer ścieżką przyrodniczą po Zatoce Gdańskiej. W iście zimowym klimacie (mroźnym, ale słonecznym) zapoznaliśmy się z tablicami informacyjnymi dotyczącymi fauny i flory gdańskiego wybrzeża. Niestety nie udało nam się dostrzec żadnych symptomów zbliżającej się (póki co tylko tej kalendarzowej) wiosny... Po ogrzaniu się w jednej z nadmorskich knajpek, ruszyliśmy plażą w kierunku molo. Pomimo mroźnego wiatru, cieszyliśmy się bajecznymi widokami. Jakimi? Zapraszamy do galerii! Szczególne podziękowania dla Zuzi Chmielewskiej za udostępnienie nam przepięknych zdjęć.