Tym razem 28 października szkolne koło SKKT wybrało się na wycieczkę szlakiem Górnego Wrzeszcza, mijając po drodze zbiornik retencyjny Srebrniki, potem cmentarz centralny Srebrzysko , Jaśkowy Las i Gaj Gutenberga.
Pomimo deszczowej pogody udaliśmy się ulicą Słowackiego w górę, tam dotarliśmy do zbiornika retencyjnego Srebrniki , który usytuowany jest na zbiegu ulicy Słowackiego i ulicy Chrzanowskiego i w roku 2012 dokonano jego przebudowy, zwiększajac koryto Strzyży.
Następnie poszliśmy przez cmentarz centralny Srebrzysko. Cmentarz otwarty został jako cmentarz miejski w 1924 roku.
Idąc przez cmentarz zaobserwowaliśmy oprócz licznych mogił, naturalne, malownicze ukształtowanie terenu, jakie utworzyła długa dolina, a zieleń cmentarna została skomponowana w sposób zapewniający całoroczny , nastrojowy charakter i harmonizujący z otaczającym terenem.
Następnie udaliśmy się pięknym szlakiem do Jaśkowego Lasu i Gaju Gutenberga.
Gaj Gutenberga to fragment Jaśkowego Lasu pomiędzy ulicami Jaśkowa Dolina, Podleśną, Pawłowskiego i Romera. Znajdują się tam znakomite ścieżki rekreacyjne.
Na wzgórzach Heveliusza i Wintera minęliśmy Teatr Leśny, który swoją działalność rozpoczął w 1911 roku. W altance zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie przy pomniku Jana Gutenberga, który postawiono w 1840 roku z okazji 400- lecia zastosowania druku.
Na koniec naszej deszczowej wycieczki zagościliśmy w kawiarni i delektowaliśmy się gorącą czekoladą.
Dziękujemy wszystkim za udział w wycieczce i zapraszamy już niebawem na następną przygodę.

[galeria]

Ania Klimek i Marzena Gołuńska (02.11.2017)

30 września SKKT rozpoczęło cykl wycieczek "Gdansk- znany i nieznany". Na pierwszy punkt naszych wypraw wybraliśmy ZOO - największy i dynamicznie się rozwijający się ogród zoologiczny w Polsce. Oliwa, dzielnica na terenie której położony jest ogród, jest nam juz znana z poprzednich wycieczek, a maszerując wzdłuż ulicy Jacka Rybińskiego przypominaliśmy sobie najważniejsze informacje. Zwiedzanie  zaczęliśmy od wizyty w mini ZOO, gdzie odbywały się urodziny alpaki Gabrysi. Następnie poruszaliśmy się zgodnie z kierunkiem zwiedzania, przyglądając się szczególnie nowym mieszkańcom - gepardom, lwom i małym elandom. Nieco zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do szkoły. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za wspólnie spędzony czas i juz dziś zapraszamy na kolejną wycieczkę, którą planujemy  28 października.

Anna Klimek, Marzena Gołuńska (02.10.2017)

25 marca nasze szkolne koło SKKT odwiedziło Gdańskie Stogi. Stogi to jedna z najstarszych dzielnic Gdańska. Zwana kiedyś SIANKI albo HEIBUDY.
Jest położona we wschodniej części miasta na Wyspie Portowej, z letnim kąpieliskiem morskim.
Na początku naszej wyprawy udaliśmy się na miejsce, gdzie znajduje się PUSTY STAW.
Tam przeszliśmy spacerkiem całe jeziorko, gdzie po drodze mijaliśmy ścieżkę zdrowia.
Pusty Staw to leśne jeziorko, bardzo małe, położone między ulicami Nowotną, a Stryjewskiego. Ogólna powierzchnia jeziorka to 7,5 ha. W XVII wieku na zachodnim brzegu jeziora znajdowały się dwór oraz browar należące do rajców gdańskich. Przez pewien czas była tam przystań dla łodzi. Późniejszy właściciel terenu rozbudował leśne kąpielisko, powstał tam Hotel Kuracyjny. Po II wojnie światowej pozostało niezagospodarowane turystycznie. Teraz jest tam piękna trasa turystyczno- rekreacyjna.
Nasza wycieczka potem udała się nad morze. Tam szlakiem fortyfikacji przeszliśmy
5 km. Piękna trasa wśród nadmorskich lasów porastających odcinek Mierzei Wiślanej. To szlak, który oferuje nie tylko krajobraz, przyrodę, las wydmowy i plażę, ale także obiekty o charakterze militarnym. Jest to dawny teren wojskowy.
Idąc pięknym lasem, podziwialiśmy wiele gatunków drzew, roślin i małych zwierząt.
Potem  udaliśmy się do Nadmorskiej kawiarni na pyszny deser.
Już 13 maja zapraszamy na kolejną wyprawę!!!

[galeria]

Marzena Gołuńska i Ania Klimek (11.05.2017)